Fr

PEOPLE

Sofie Verstreken ruilt BBDO voor VTM

Dinsdag 19 April 2022

Sofie Verstreken ruilt BBDO voor VTM

Van een carrièreswitch gesproken. Sofie Verstreken, vandaag chief strategy officer bij BBDO, verlaat op 25 april het bureau en wordt directeur Marcoms bij VTM. Ze komt aan het hoofd te staan van de teams ‘Brand Communicatie’, ‘Online Communicatie’ en ‘Studio’. Calogero Macaluso, die naast de OTT-activiteiten ook verantwoordelijk was voor de marcoms van VTM, gaat zich voortaan volledig toeleggen op de alsmaar belangrijker wordende streamingmarkt in de functie van streaming business director.

Calogero Macaluso en Sofie Verstreken zullen beiden deel uitmaken van de TV-directie en rechtstreeks rapporteren aan Dirk Lodewyckx, algemeen directeur Radio, TV en streaming: “Ik ben bijzonder blij dat deze 2 toptalenten met veel ambitie en focus onze streaming- en TV-business verder zullen uitbouwen. In een sector waar creativiteit en digitale transformatie de toon zetten, blijven we graag met VTM, VTM GO en Streamz op een innovatieve en ondernemende manier bakens verzetten", aldus Lodewyckx.

Sofie Verstreken studeerde communicatiewetenschappen aan de KU Leuven en daarna een postgraduaat marketing. Eenmaal haar diploma op zak begon ze bij Vlerick Business School. Vervolgens ging ze aan de slag bij Think BBDO en stapte enkele jaren later over naar het strategisch team van BBDO dat ze sinds drie jaar leidde. Wie haar opvolgt, is nog niet bekend.

Archief / PEOPLE