Fr

AWARDS

The One Show: 52 potentiële Pencils voor de Belgen

Dinsdag 5 April 2022

The One Show: 52 potentiële Pencils voor de Belgen

België stoot 52 keer door tot de finale van de prestigieuze One Show.
 
Te beginnen met BBDO en mortierbrigade die elk tien plaatsen halen in de finale. Eerstgenoemde met zijn bekende ‘The Breakaway’ voor Decathlon (2X Branded Entertainment, 2X Experiential & Immersive, 2X Gaming, 2X Interactive, Online & Mobile, PR, en Cultural Driver).
 
De brigade met ‘The Playlist Song’ voor TwinToes (Branded Entertainment, Creative Use of Data, Moving Image Craft, Music & Sound Craft, Radio & Audio, SoMe, illu), ‘The Umbilical Cord’ in duo met Czar voor Equal Payday (2X Film), "Feet" pour Bxl Mobilité (Health & Wellness en Cultural Driver) en ‘The Umbilical Cord’ voor Equal Payday (2X Film).
 
Happiness en Mutant scoren elk acht shortlists. Eerstgenoemde met ‘ReStory’ voor Canon (2X DM, Creative Effectiveness, Experiential & Immersive en PR), ‘Empty Rooms’ voor OVK (Interactive, Online & Mobile et PR) en ‘Giant NFT’ voor Quick (Interactive en Online & Mobile).
 
Mutant maakt kans op een Pencil met ‘Kiss’ en ‘Urinal’, de spots uit de ‘Missed you stranger’ campagne voor StuBru (3X Film), ‘Bad News Good News’ voor N.E.W.S. Records (Design en IP & Products), ‘Happy Ending’ voor Flair (Design), ‘Now's the time to stare’ voor Paralympic Team Belgium (PR) en ‘Finish your homework’ voor Unicef/The EU (Moving Image Craft)
 
Publicis Groupe haalt zes shortlists: ‘Let It All Art’ voor BNP Paribas Fortis (Creative Use of Data, Health & Wellness, Interactive, Online & Mobile et OOH) en ‘Millboard’ (OOH) en ‘Mercedes and the wind’ (Moving Image Craft) voor Mercedes-Benz.
 
FamousGrey staat met vijf shortlists in de finale, allemaal met ‘The Volvo Street Configurator’ (2X Creative Effectiveness en 3X Interactive, Online & Mobile).
 
Ogilvy Social.Lab en NRJ – Pink Ribbon maken kans op drie Pencils met ‘Mix For Boobs’ (DM, Health & Wellness en Radio & Audio)
 
Last but not least halen ook At-thetable een shortlist met ‘The Hidden Job Offer’ voor DPG Media (DM) en Wunderman Thompson met ‘Shopcakes’ voor OVAM (Experiential & Immersive).
 
De volledige lijst met finalisten staat hier.

Archief / AWARDS