Fr

ASSOCIATIONS

WFA publiceert gids om milieuclaims merken geloofwaardiger te maken

Dinsdag 5 April 2022

WFA publiceert gids om milieuclaims merken geloofwaardiger te maken

Om ervoor te zorgen dat de milieuclaims van bedrijven in hun marketingcommunicatie geloofwaardig zijn voor consumenten en regelgevers, maar ook om te voldoen aan een van de engagementen in zijn Planet Pledge die in een jaar tijd ondertekend werd door 27 bedrijven, publiceert de WFA zijn Global Guidance on Environmental Claims.

Die omvat zes sleutelprincipes die marketeers kunnen toepassen als ze besluiten rond hun milieu-inspanningen te communiceren, zodat ze niet beschuldigd worden van greenwashing. Op termijn is de WFA van plan de principes in een e-learning tool voor de Planet Pledge-ondertekenaars te gieten. De zes principes in kwestie zijn:

1. Beweringen mogen niet misleidend zijn en de grondslag ervan moet duidelijk zijn.
2. Voor alle beweringen die als objectief en hard te maken kunnen worden beschouwd, moeten marketeers over degelijk bewijsmateriaal beschikken.
3. Marketingcommunicatie mag geen essentiële informatie weglaten.
4. Marketeers moeten algemene milieuclaims baseren op de volledige levenscyclus van hun product of bedrijf.
5. Producten die in marketingcommunicatie met elkaar worden vergeleken, moeten aan dezelfde behoeften voldoen of voor hetzelfde doel bestemd zijn.
6. Marketeers moeten alle informatie met betrekking tot het milieueffect van geadverteerde producten opnemen die vereist is door de wet, regelgevende instanties of codes die zij hebben ondertekend.

Archief / ASSOCIATIONS