Fr

AWARDS

YMCE Strategy 2022: de kanshebbers voor de titel

Zondag 3 April 2022

YMCE Strategy 2022: de kanshebbers voor de titel

Op 31 maart kwamen niet minder dan 18 jonge professionals van 10 verschillende bureaus bijeen in RTL House om deel te nemen aan de Young Media & Channel Experts Award 2022. Ze gingen daarvoor de traditionele uitdaging aan en kregen een briefing van een adverteerder die geheim wordt gehouden. Daarna werden ze verzocht een mediastrategie te ontwikkelen, samen met een teamgenoot die willekeurig wordt gekozen uit de deelnemers van de andere bureaus. Vijf uur later moeten ze het resultaat van hun werk aan de jury voorleggen.

De opdracht voor dit jaar werd gegeven door Lucía Chávez Paz, marketing communications manager bij Nissan Belux, die de deelnemers vroeg te werken aan een campagne om de nieuwe Nissan QashQai e-power te lanceren bij drie verschillende doelgroepen gedurende een jaar.

Na debat en beraadslaging heeft de YMCE-strategiejury, onder voorzitterschap van bovengenoemde adverteerder, drie teams geselecteerd: Yaël Hackier (Initiative) & Flore Dargent (Publicis Groupe), Stéphanie Groven (Maxus) & Nicolas Dewael (Ogilvy Social.Lab) en Yasmina Senno (Publicis Groupe) & Julie Mathieu (Maxus)

De winnaars worden bekendgemaakt op 4 mei, tijdens de prijsuitreiking op de UMA Day Beste Mediacampaigns, in het Auditorium 2000 van Brussels Expo. Het winnende team ontvangt de trofee uit handen van YMCE Strategy partners bpost Media en IP.

Archief / AWARDS