Fr

CREATIONS

LinkedIn introduceert Dyslexic Thinking als nieuwe skill

Donderdag 31 Maart 2022

Als onderdeel van een campagne die dyslexie bij werkgevers moet ontdoen van zijn stigma, pakt de vereniging Made by Dyslexia in samenwerking met FCB Inferno uit met een originele actie. Ze introduceert met ‘Dyslexic Thinking’ immers een nieuwe skill die gebruikers kunnen toevoegen aan hun LinkedIn-profiel. Dictionary.com van zijn kant is bezig met de invoering van de kwaliteit als een officiële term voor mensen die goed zijn in het oplossen van problemen, veel verbeelding hebben en creatief zijn.

Kate Griggs, oprichtster van Made By Dyslexia, legt uit: "Ons onderzoek heeft aangetoond dat dyslectische denkvaardigheden, zoals creativiteit, het oplossen van problemen en leiderschap, van vitaal belang zijn voor de werkplek van de 21ste eeuw. Als we een 50/50 werkverdeling tussen machines en mensen bereiken, zoals voorspeld tegen 2025, zijn de vaardigheden die mensen nodig zullen hebben dyslectische denkvaardigheden. LinkedIn, 's werelds grootste platform voor professionele carrières, heeft dit ingezien. Daarom heeft het zijn meer dan 810 miljoen leden de kans geboden om 'Dyslexic Thinking' aan hun profiel toe te voegen. Dit is een monumentale mijlpaal voor dyslectici overal ter wereld."

Sir Richard Branson – de peter van het initiatief – legt in een video uit waarom dyslexic thinking een positieve eigenschap is. Ook sterren als onder andere Orlando Bloom en Keira Knightley leggen in het kader van de campagne uit hoe dyslectisch denken hun carrière geholpen heeft. Oginireel!

Archief / CREATIONS