Fr


Close

MEDIA

Kim Beyns volgt Marc Vossen op aan het hoofd van NGroup

Woensdag 30 Maart 2022

Kim Beyns volgt Marc Vossen op aan het hoofd van NGroup

Na 20 jaar ten dienste van de zenders van NGroup geeft Marc Vossen op 30 mei de fakkel als COO door aan Kim Beyns.
 
Kim Beyns ging in 2012 bij NGroup aan de slag als marketing director, nadat hij gedurende tien jaar het Creative Lab van IP Radio superviseerde. In 2016 nam hij de rol van brand & strategy director op zich, voordat hij in januari 2019 COO werd.
 
“Ik had het genoegen vanaf 1998 bij Bruxelles Capital met Marc samen te werken en vanaf 2001 bij IP. Het lijkt erop dat onze paden voorbestemd waren elkaar permanent te kruisen. Marc en ik delen dezelfde overtuigingen. Zo denken we dat muziek draaien op de radio zeker goed is, maar dat het niet genoeg is en dat we zin, ethiek en engagement aan onze activiteit moeten toevoegen. Vandaag ben ik mij bewust van het vertrouwen en de verantwoordelijkheid die mij zijn toevertrouwd. Ik zal het werk enthousiast en met veel overtuiging voortzetten en ervoor zorgen dat NGroup een mediabedrijf blijft dat anders is dan de andere.”
 
Het is een understatement dat de naam van Marc Vossen verbonden zal blijven met de ontwikkeling van de privéradio’s. Hij is een van de sleutelfiguren in de geschiedenis van de radio, een van de laatste piraten van de FM-band, hoewel hij ook tien jaar voor de RTBF werkte (voor wie het zich herinnert, Bruxelles Capitale was in die tijd de meest rebelse van de openbare omroepen).
 
Marc Vossen nam in 2000 de leiding over Nostalgie Belgium en vervolgens in 2011 ook over Nostalgie en NRJ. Onder zijn management groeide Nostalgie sinds 2018 uit tot nummer één in Franstalig België.
 
“Ik ben blij met de weg die we hebben afgelegd met onze buitengewone teams”, aldus Vossen. “Vanuit een radiostation, Nostalgie, met een marktaandeel van 6%, hebben we een groep gecreëerd, NGroup, met NRJ, Chérie, Nostalgie+ en 65 webradio's, goed voor een marktaandeel van 21% in Franstalig België. Van een radiostation dat geld verloor, maakten we een bloeiende groep. Op basis van een 23-koppig team hebben we een groep van 115 getalenteerde persoonlijkheden samengesteld. Samen hebben we bergen verzet. Met geloof en enthousiasme! We sturen elke week positieve vibes naar 1.500.000 luisteraars. En onze Nederlandstalige broertjes Nostaglie, NRJ en Nostalgie+, hebben een permanente plaats verworven in het noordelijke landsgedeelte.”
 
“Ja, ik ben trots op alles wat we hebben bereikt. De afgelopen drie en een half jaar zijn Kim en ik bezig geweest met de voorbereiding van de overdracht. Vloeiend en sereen. Kim is een getalenteerde man, gepassioneerd, met prachtige menselijke waarden. Ik hou van deze kerel. Ik had me geen betere opvolger kunnen wensen. Samen met zijn teamgenoten is hij klaar om alle uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Met vreugde en strengheid. Zijn visie is duidelijk en ambitieus. Ik had twee doelstellingen: het succes van mijn opvolger vergemakkelijken en op 30 mei vertrekken zonder dat iemand mijn afwezigheid zou opmerken. En zo zal het zijn. Missie volbracht.”
 
Lees hier het portret dat we in 2016 aan hem wijdden.

Archief / MEDIA