Fr

BRANDS

VDAB en BBDO springen samen in tv-avontuur

Zondag 27 Maart 2022

VDAB en BBDO springen samen in tv-avontuur

Toen de VDAB bij BBDO kwam aankloppen met de vraag naar een campagne om de loopbanen van mensen in beweging te krijgen, pakte het bureau uit met een idee voor een tv-programma. Dat werd uitgewerkt in samenwerking met DPG Media en productiehuis Geronimo. ‘Blind Gesprongen’ dat ook de steun geniet van Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en landbouw, Hilde Crevits, start op 4 april op VTM.
 
Het resultaat werd een boeiende zoektocht van vijf mensen die hun professionele leven over een hele andere boeg gooien. Een vierkoppig expertenteam (met onder andere MediaMadam en welzijnscoach Anne De Bisschop, nvdr) neemt het professionele lot van de kandidaten in handen en zoekt voor hen dé ideale jobmatch. Zodra de experten de verschillende jobs hebben doorgelicht, hakken ze samen de knoop door en mag presentatrice Nora Gharib de kandidaten geblinddoekt naar hun nieuwe werkplek brengen. Pas wanneer ze hun blinddoek afnemen, weten ze waar hun professionele toekomst ligt en wat ze zullen verdienen.
 
BBDO tekende ook voor VDAB ook de hele communicatiecampagne uit die inhaakt op het programma, en zorgt in de komende weken voor het (digitale) mediaplan en de uitwerking ervan op tv, in social media, native advertising en activatie.

Archief / BRANDS