SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

TBWA en KBC ongenaakbaar op de IAB Mixx Awards

Donderdag 16 Oktober 2014


TBWA en KBC ongenaakbaar op de IAB Mixx Awards
Voor het tweede jaar op rij winnen TBWA en zijn klant KBC de trofeeën van Agency en Advertiser of the Year op de IAB Mixx Awards. Het duo pakt drie van de acht Gold die dit jaar werden uitgereikt door de vier jury’s van de competitie: een voor ‘Brick by Brick’ (Best Online B2C Campaign) en twee voor ‘Alles Kan Beter’ (Best Online B2B Campaign en Best Multiscreen Experience). Met een Gold, een Silver en een Bronze in zijn zakken eindigt DDB op de tweede plaats. De twee eerste prijzen gaan respectievelijk naar ‘The Coolest Kitchen’ voor Ikea en ‘Proud of our beers’ voor Belgian Brewers (beide in Best Content). De Bronze is voor ‘Online signing sessions’ van Bol.com (Best Online B2C Campaign). De vijfde Gold van deze editie viel te beurt aan Emakina voor het design van de site Education Above All. Het bureau pakt ook een Bronze in dezelfde competitie, dankzij het platform ‘Starwood Luxury Collection’ voor Starwood Hotels & Ressorts. De drie laatste Gold waren voor 10 advertising, Prophets en Boondoggle. De eerste dankzij ‘Dear Brad Pitt’ voor Stop Darmkanker (Best Online Non-Profit Campaign), de tweede dankzij ‘Bringing Rubens back to life’ voor Stad Antwerpen (Best in Mobile) en de derde met ‘Belgiumize me’ voor de Belgische Voetbalbond (Best Social Media Campaign).
 
Bij de Silver zijn het vooral LDV United en Your Agency die volop scoren, met elk twee exemplaren. Het Antwerpse bureau wint met ‘Opel Gabriel’ (Best Online B2C Campaign) en ‘Would you still be a fan?’ voor Special Olympics (Best Online Non-Profit Campaign). Your Agency wint dan weer met ‘Baby Lips I Kiss You’ voor Maybelline Belgium (Best Social Media Campaign) en ‘Maybe she's born with it. Maybe she found it on Maybelline Facebook page’ (Best Social Media Brand). In the Pocket en The Reference krijgen elk respectievelijk een Silver en een Bronze. Wat In the Pocket betreft, was de Silver voor ‘Mister Cash App’ voor Bancontact en de Bronze voor ‘Recycle App’ voor Fost Plus – Bebat – Recupel, allemaal in Best in Mobile. The Reference behaalt zijn twee prijzen in dezelfde competitie (Best Optimised Website): ‘FIVB World Championship men and women sites’ (Silver) en ‘A powerful combination od design and stories’ voor iMinds (Bronze). De twee laatste Silver van deze editie zijn te danken aan idwear & WOW Digital met ‘Hello Bank! Website’ en aan Mindshare & Famous met ‘Stressmannetje – Het Spel’ (Best Game in Design).
 
Als we naar de Bronze kijken, stellen we vast dat mortierbrigade er eentje wint met ‘Click & Drag & Donate & Rebuild’ voor Consortium 1212 (Best Online Non-Profit Campaign) dat trouwens ook de enige Special Award krijgt (Innovation Award). BBDO, Small Town Heroes, Dentsu Air en Nascom redden tot slot de eer met respectievelijk ‘Flightball’ voor Brussels Airlines (Best Game in Campaign), ‘Zapp Tekenapp’ voor NPO Zapp (Best Multiscreen Experience), ‘Stimorol Rock Werchter’ (Best Social Media Campaign), ‘Leffe Content Factury’ (Best Content Marketing) en ‘The ultimate online voting campaign for Mediahuis’ (Best Webdesign).
 
In totaal beoordeelden de vier jury’s voorgezeten door Bert Marievoet (Twitter), Boris Demaria (Woorank), Anja Capelle (The Reference) en Kris Hoet (Duval Guillaume) 90 digitale campagnes en reikten 9 Silver, 10 Bronze en 8 Gold uit.
 
Alle cases zijn hier toegelicht.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier