Fr

MEDIA

SoundOn: TikTok wil ook een plaatsje verwerven in de muziekbusiness

Maandag 14 Maart 2022

SoundOn: TikTok wil ook een plaatsje verwerven in de muziekbusiness

Sinds zijn lancering focust TikTok op muziek. Het Chinese sociale netwerk is zelfs een essentiële springplank geworden voor artiesten, van jong tot ouder... Vandaag gaat de ByteDance app een stap verder met de lancering van SoundOn, een reeks tools waarmee muzikanten hun tracks kunnen posten op de verschillende streamingplatformen, en ze tegelijkertijd promoten via een specifieke toegang op de muzikale zoekbalk.

Het platform vergemakkelijkt ook de relatie tussen makers en de merken die hun tracks zouden kunnen gebruiken. Daarnaast is er een marketingfunctie aan het geheel toegevoegd, meer bepaald toegang tot luistergegevens en specifieke ondersteuning door professionals uit de muziekindustrie. Bovenal stelt SoundOn muzikanten in staat om inkomsten te vergaren met hun creaties, aangezien het platform royalty's aan de artiesten uitbetaalt, tot 100% in het eerste jaar en 90% in de daaropvolgende jaren.

Archief / MEDIA