Fr

BRANDS

Applebee's werkt aan klantentrouw door NFT's te commercialiseren (by Focalys)

Woensdag 9 Maart 2022

Applebee's werkt aan klantentrouw door NFT's te commercialiseren (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft fastfoodketen Applebee's besloten in te zetten op de metaverse om de banden met zijn klanten aan te halen. In december rolde het de actie ‘Metaverse Monday’ uit waarbij elke maandag op zijn sociale netwerken een nieuwe digitale illustratie wordt onthuld die is gemaakt door een kunstenaar, zoals Vizie, de Belgische street art specialist, of de Oekraïense grafisch ontwerper Vasya Kolotusha. Er wordt maar één exemplaar van het digitale werk verkocht en dit op de dag zelf. De internetgebruiker die het hoogste bod uitbrengt, wordt de eigenaar van het beeld. De eerste creatie, een veelkleurige hamburger gemaakt door de New Yorkse Amber Vittoria, werd verkocht voor 25 dollar. Elke koper ontvangt ook een Applebee's geschenkbon ter waarde van 1.560 dollar. Dat is het equivalent van een jaar lang hamburgers bestellen in Applebee's restaurants. Elke nieuwe NFT werd een maand lang aangekondigd op de sociale media van het merk.

Applebee's is niet de eerste fastfoodketen die NFT's commercialiseert, maar het onderscheidt zich door deze technologie slim in te zetten vaste online momenten waardoor het zijn fans in spanning houdt. Bovendien is het aanbod zeer aantrekkelijk omdat het, naast het bezit van een uniek stuk, een aanzienlijk geldbedrag omvat dat in de restaurants van de keten kan worden uitgegeven.

Archief / BRANDS