Fr

BRANDS

LU strijdt tegen eenzaamheid met Amphion

Woensdag 2 Maart 2022

LU strijdt tegen eenzaamheid met Amphion

Amphion heeft voor Lu (Mondelez International) de campagne ‘Koekoekskes tegen Eenzaamheid’ ontwikkeld die als doelstelling heeft om de Belgen aan te sporen iemand die je al even niet gehoord of gezien hebt te verrassen met een bezoekje en een pakje koekjes.

Verder zal Lu een jaar lang mensen oproepen om ook anderen te inspireren door ‘koekoekskes’ te delen op de sociale media met de hashtag #ShareTheLUve. Voor elke social post schenkt het merk 0,5 euro aan het Centrum voor Algemeen Welzijn (CAW), een organisatie die dagelijks met een team van meer dan 2500 vrijwilligers in de frontlinie staat voor maatschappelijk en mentaal welzijn. Het einddoel is vastgelegd op 100.000 koekoeskes, ofwel 50.000 euro ten voordele van het CAW.  

De campagne en de actie worden ondersteund door een tv-spot, een reeks online video’s, die geproduceerd werden door Friction en geregisseerd door Guy Goossens, POS-materiaal, on-pack communicatie, een pr-luik en influencers. Voor het mediaplan en de merkambassadeurs deed Amphion een beroep op Wavemaker.

Archief / BRANDS