Fr

AGENCIES

Hoe reclameholdings hun medewerkers in Oekraïne steunen

Woensdag 2 Maart 2022

Hoe reclameholdings hun medewerkers in Oekraïne steunen

De meeste internationale groepen zijn aanwezig in Oekraïne en de meeste van hen organiseren zich ook om hun werknemers op de een of andere manier te steunen. Zo heeft de Publicis-groep de salarissen van zijn 350 plaatselijke werknemers voor het hele jaar gegarandeerd, met een voorschot in maart en vervolgens om de veertien dagen om noodgevallen te dekken, naast de diverse logistieke maatregelen die al genomen werden inzake de veiligheid, gezondheid en huisvesting van zijn werknemers.
 
WPP van zijn kant heeft ongeveer 200 mensen in dienst in het land. In een memo verklaarde Mark Read dat de managers van zijn Oekraïense bureaus tweemaal per dag contact hebben met hun teams en dat WPP hun vorige week een "bonus" heeft gegeven.
 
De groep gebruikte zijn campus in Warschau ook om matrassen, kinderstoeltjes, enz. voor vluchtelingen in te zamelen. In Roemenië zorgen WPP-medewerkers voor vervoer van de grens naar Boekarest, terwijl de medewerkers in Praag een inzamelingsactie hebben georganiseerd. Het digitale WPP-bureau Blue State zette ook een fundraising op met de UNHCR.
 
Omnicom van zijn kant concentreert zich momenteel op een reeks maatregelen - vervoer, huisvesting, enz. - in de naburige bureaus om de vluchtelingen te helpen. Dentsu heeft 300.000 euro gedoneerd aan het Oekraïense Rode Kruis.

Archief / AGENCIES