Fr

AWARDS

Soniq Awards 2022: Lidl & Co

Donderdag 24 Februari 2022

Tijdens een vlekkeloze en flitsende online ceremonie tijdens dewelke ook de nieuwe Audio Time-studie van het CIM voorgesteld werd, maakte organisator VIA de winnaars van de Soniq Awards 2022 bekend. De achtkoppige jury onder het voorzitterschap van Paul Wauters (Accenture) selecteerde telkens drie finalisten in vier categorieën.

In de categorie ‘Best Use of Radio’ won ‘De Vlog van Fee’, een spot voor de gelijknamige reeks op Ketnet waarin Lucy aan de hand van de suggestieve kracht van het geluid en het talent van Raygun de angst van een ondergedoken tienjarig joods meisje tijdens de Tweede Wereldoorlog duidelijk maakt.

Binnen dezelfde categorie kende de jury uitzonderlijk ook een Creative Consistency Award toe aan Devos Lemmens (LDV United). “Het zijn vrienden geworden”, aldus Paul Wauters.

In de categorie ‘Best Innovation in Audio’ viel ‘Wetenschapje’ van Het Geluidshuis in de prijzen: de jury waardeerde vooral de kwaliteit van het platform dat ondertussen uitgroeide tot een kwalitatieve vaste waarde die erin slaagt wetenschap behapbaar te maken voor kinderen, bovendien ondersteund door een lonend verdienmodel.

In ‘Best Branded Audio Content’ pakte Dela de ultieme bekroning met zijn Hemelse Helden op Joe, vanwege de perfecte integratie van het merk in de content én in de tijdsgeest.

In de categorie Sonic Branding tot slot verkoos de jury Lidl als winnaar uit zijn shortlist.

Herbekijk de awardshow hier.

Archief / AWARDS