Fr

MEDIA

Mediahuis ziet inkomsten met 14% stijgen

Donderdag 24 Februari 2022

Mediahuis ziet inkomsten met 14% stijgen

Mediahuis publiceerde zijn balans voor 2021 en meldt een inkomstenstijging met 14% tot 1,13 miljard euro. Het operationeel resultaat steeg met 36% van 122 miljoen euro naar 166 miljoen euro, mede dankzij de integratie en positieve ontwikkeling van zowel Mediahuis Luxembourg (voorheen Saint-Paul Luxembourg) als Mediahuis Noord (voorheen NDC Mediagroep) die in 2021 voor een volledig jaar in de resultaten werden opgenomen. Het netto resultaat van de groep bedroeg 117 miljoen euro. Eind 2021 was Mediahuis schuldenvrij.
 
De goede resultaten waren onder andere te danken aan de groei van het aantal abonnementen met 3%, vooral door de toename van het aantal digitale abonnees met 20%. Volgens Mediahuis koos 38% van de abonnees voor een online abonnement of voor een combinatie van on- en offline. In België werd de daling van het aantal printabonnees gecompenseerd door een toename van het aantal digitale abonnees met 14%.
 
De heropleving van de advertentiemarkt, in combinatie met het ontwikkelen van nieuwe digitale advertentieoplossingen, zorgde voor een stijging van de advertentie-inkomsten.
 
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis groep: “In het afgelopen jaar, dat opnieuw getekend werd door corona, heeft Mediahuis als groep haar kracht bewezen. Al onze titels groeiden digitaal als resultaat van een doorgedreven focus op onafhankelijke journalistiek en het bieden van een sterke digitale nieuwservaring. We konden onze groep verbreden, niet alleen in nieuwe, beloftevolle groeimarkten via Mediahuis Ventures, maar ook geografisch in de Duitse markt. Tegelijkertijd bouwden we aan de duurzaamheid van ons bedrijf. Mediahuis bericht niet alleen over de samenleving maar maakt er ook deel van uit. Die verantwoordelijkheid blijven we opnemen. Met onafhankelijke, pluriforme journalistiek, door het verkleinen van onze ecologische voetafdruk, maar vooral door onze medewerkers een werkplek te bieden met gelijke kansen voor iedereen en ruimte voor het ontwikkelen van talent.”

Archief / MEDIA