Fr

INTELLIGENCE

Brightfish en Buffl bevragen de bioscoopgangers in real time

Dinsdag 22 Februari 2022

Brightfish en Buffl bevragen de bioscoopgangers in real time

Brightfish en Buffl, die al samenwerken rond de profilering van bioscoopbezoekers en de schatting van het aantal bioscoopbezoekers, innoveren met een nieuw enquête-instrument, Black Box genaamd. Dit real-time valideringsplatform wordt op 10 maart gelanceerd.
 
“Black Box is een heel eenvoudig instrument”, aldus Frederik Braem, creatief directeur van Brightfish. “Een groep mensen kijkt naar allerlei soorten content in de bioscoop, en kan zelfs - in het geval van sampling - producten proeven, ruiken en testen. Vervolgens wordt hun gevraagd de enquête in te vullen via hun smartphone, in real time, via het Buffl-platform. De rekrutering van de respondenten gebeurt op basis van een panel dat door Buffl samengesteld is, om aldus een representatieve of indien gewenst selectieve keuze te maken.” Met de tool kunnen natuurlijk ook vragen worden gesteld over de reclamespots in de bioscoop.
 
Een ander voordeel, benadrukt door Dennis De Clercq, CEO van Buffl, is dat Black Box het ook mogelijk maakt om respondenten offline in contact te brengen met andere panelleden. “Op deze manier breiden we onze community uit met gelijkgestemden die graag hun mening geven over nieuwe producten en diensten.”

Archief / INTELLIGENCE