Fr

MEDIA

Stéphane Coruble neemt de leiding over de nieuwe globale regie van RTL Group

Vrijdag 18 Februari 2022

Stéphane Coruble neemt de leiding over de nieuwe globale regie van RTL Group

RTL Group verenigde zopas RTL AdConnect, G+J iMS (International Media Sales) en de mediadivisie van Smartclip tot één entiteit. Doelstelling: de markt te voorzien van Europese crossmedia oplossingen die televisie, video, digital, mobile, pers en audio integreren.
 
Naast de merken van RTL Group zal deze nieuwe eengemaakte regie die de groep omschrijft als een “internationale advertising sales champion”, ook de internationale inventaris van partners zoals DPG Media - de waarschijnlijke toekomstige medeaandeelhouder van RTL Belgium met Rossel - alsook ITV in het Verenigd Koninkrijk, RAI in Italië en NBCUniversal in de Verenigde Staten op de markt brengen. Dat zijn in totaal zo’n 150 tv-zenders, 47 radiozenders en 800 digital publishers.
 
De regie zal aanwezig zijn in dertien landen, 250 werknemers tellen en onder leiding staan van Stéphane Coruble, CEO van RTL AdConnect sinds de oprichting in 2017. Coruble zal rapporteren aan Matthias Dang, die ook voorzitter is van de raad van bestuur van de nieuwe structuur, bovenop zijn functie als co-CEO van RTL Deutschland.
 
Aan de zijde van Stéphane Coruble vinden we in het management Oliver Vesper, tot dusver co-CEO van Smartclip en nu benoemd tot chief digital officer en deputy CEO.
 
Thomas Rabe, CEO van RTL Group: “In het licht van de toenemende concurrentie met wereldwijde technologieplatforms zijn nieuwe allianties en partnerschappen tussen Europese media steeds belangrijker geworden. Met ons nieuwe internationale saleshouse zullen wij een toonaangevend monetiseringsplatform creëren dat omvang, transparantie en toegankelijkheid combineert met geavanceerde reclametechnologie. RTL AdConnect, G+J iMS en de mediadivisie van Smartclip hebben sterke marktposities en vullen elkaar perfect aan op het gebied van expertise, klanten, diensten en geografische footprint. Ons nieuwe platform staat open voor alle omroepen en uitgevers die op zoek zijn naar een innovatief en gebruiksvriendelijk alternatief voor global tech.”

Archief / MEDIA