Fr

PARTNER CONTENT

Gamned! ondersteunt intrede van Orange in programmatic in-game

Woensdag 16 Februari 2022

Gamned! ondersteunt intrede van Orange in programmatic in-game

Voor de lancering van hey!, zijn nieuwe 100% digitale mobiele aanbod, heeft Orange Belgium besloten om programmatic in-game te testen. Dat doet het in samenwerking met Gamned! De telecomoperator heeft terecht goed begrepen dat, door de razendsnelle ontwikkeling van de gaming industrie, in-game reclame de laatste jaren een heel nieuwe dimensie gekregen heeft en merken aldus innovatieve targeting mogelijkheden biedt.
 
Met een aandachtsspanne die elf keer groter is dan diegene voor traditionele displaycampagnes, overtuigde de impact van in-game reclame op de zichtbaarheid van het merk Orange Belgium om in het avontuur te stappen.
 
“Onze belangstelling voor videogames heeft te maken met hun unieke karakter: gamers zijn niet louter toeschouwers, maar volwaardige spelers in de media-ervaring. Wij wilden onze boodschap overbrengen in een boeiende omgeving die ons zou stimuleren om de interactie met ons publiek te herdefiniëren. Via programmatic in-game kon Gamned! ons snel geruststellen dat we onze doelstelling zouden bereiken”, aldus Pierre Cordier, online sales traffic manager bij Orange.
 
Met de steun van Gamned!-technologiepartners (Bidstack, Anzu, Gameloft, Ad Colony), kreeg Orange Belgium toegang tot de specifieke aankoopmechanismen van programmatic (targeting, gecontroleerde capping, enz.) in 100% in-game omgevingen. Door de talrijke beschikbare inventarissen werd gekozen voor een aanpak waarbij het hele jaar door wordt geïnvesteerd, zodat de awareness van het nieuwe merk kan worden ondersteund indien nodig.
 
Bij Gamned! bestond de uitdaging erin om een in-game campagne te voeren met klassieke programmatic devices (video, audio, banners).
 
“Deze multichannel aanpak heeft de in-game campagne niet in het gedrang gebracht, integendeel. Ze heeft het mogelijk gemaakt de budgetten van de verschillende campagnes te herschikken naargelang de zichtbaarheid van de visuals met het oog op de optimalisering van de prestaties”, besluit Catherine Hubaut, deputy managing director bij Gamned!

Archief / PARTNER CONTENT