Fr


Close

MEDIA

ViacomCBS combineert oud en nieuw met Paramount

Woensdag 16 Februari 2022

ViacomCBS combineert oud en nieuw met Paramount

“Een iconische wereldwijde onderneming verdient een iconische wereldwijde naam.” Met deze woorden kondigde Bob Bakish, CEO van ViacomCBS, de rebranding van de groep naar Paramount aan.
 
Een van de oudste nog actieve Hollywood-studio's vond een tweede adem dankzij de goede resultaten van zijn streamingplatform Paramount+. De groei van de groep is bijna volledig te danken aan de SVOD-dienst, die nu meer dan 56 miljoen abonnees heeft, van wie 32,8 miljoen op Paramount+.
 
De rebranding wil zowel de nadruk leggen op het streamingaanbod – dat gestegen is met 70% - als herinneren aan de roemrijke geschiedenis van de studio die meer dan een eeuw geleden in Hollywood de deuren opende.
 
In het verlengde hiervan kondigde Paramount aan dat het zijn streamingdiensten gaat reorganiseren, naar het voorbeeld van Disney en WarnerMedia, door het aanbod van Paramount+ en Showtime samen te voegen. Aldus wil het tegen 2024 100 miljoen abonnees te bereiken.
 
Er geraakte ook bekend dat Paramount+ binnenkort naar Frankrijk zal komen, meer bepaald via een overeenkomst met de Canal+ groep. Het platform zou zonder extra kosten beschikbaar worden voor alle MyCanal-abonnees, via de optie CinéSéries. De overeenkomst zou ook de beschikbaarheid van verschillende kanalen van het vroegere ViacomCBS betreffen, zoals Nickelodeon, MTV of Comedy Central.

Archief / MEDIA