Fr

BRANDS

VW biedt een testdrive aan op de verzenddozen van Amazon (by Focalys)

Woensdag 9 Februari 2022

VW biedt een testdrive aan op de verzenddozen van Amazon (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Volkswagen voor een vernuftige formule gekozen voor de promotie van zijn nieuwe Taos SUV, die in 2022 op de markt komt. Afgelopen november creëerde de fabrikant een augmented reality rijervaring die toegankelijk was door bepaalde verzenddozen van Amazon te scannen. Om precies te zijn, enkele miljoenen Amazon-dozen door VW aangekleed met een visual van zijn crossover en een QR-code, vergezeld van de tagline ‘Joy is a state of drive’.

Door de code te scannen, konden de bestemmelingen virtueel met een Taos rondrijden op een 3D-kaart met behulp van augmented reality. Daarbij konden ze genieten van muziek naar keuze in vier verschillende moods. Aan het einde van de ervaring werden ze uitgenodigd om hun rit te registreren om aldus een gratis abonnement voor drie maanden op Amazon Music Unlimited te krijgen.

Aangezien online bestellingen via Amazon tijdens de feestdagen explosief toenemen, wilde VW zo veel mogelijk jongere, aan smartphones verslaafde consumenten bereiken. In de VS maken deze millennials nu het leeuwendeel van de automarkt uit.

De actie is interessant voor de beide partners: Volkswagen slaagt erin de aandacht van jongvolwassenen te trekken door hen een mobiele ervaring aan te bieden, iets waar ze dol op zijn, en tegelijkertijd te profiteren van de indrukwekkende slagkracht van Amazon tijdens het eindejaar. Het initiatief stelt de e-commercegigant in staat om zijn klanten te leiden naar zijn muziekstreamingdienst zonder enige marketinginspanning.

Archief / BRANDS