Fr

INTELLIGENCE

YouGov analyseert mediaconsumptie

Woensdag 9 Februari 2022

YouGov analyseert mediaconsumptie

YouGov heeft een rapport gepubliceerd waarin de ontwikkeling van de mediaconsumptie tijdens de pandemie en daarmee verband houdende trends voor 2022 worden geanalyseerd. Dat gebeurde op basis van een onderzoek dat in oktober vorig jaar gevoerd werd in 17 landen (met bijzondere aandacht voor de VS en het VK).
Volgens de studie is meer dan een derde van alle consumenten wereldwijd (36%) al geabonneerd op SVOD-diensten en zijn zij van plan hun abonnement uit te breiden. Bovendien zou 15% van degenen die zich op geen enkele dienst abonneren, kunnen overwegen dit wel te doen. Dat is 4% meer dan degenen die zeggen dat ze hun abonnement willen opzeggen.
Wat audio betreft, is 22% van de respondenten van plan de komende 12 maanden meer naar streamingmuziek te luisteren. Dit percentage loopt op tot 38% voor Gen Z en 30% voor de 24-34-jarigen, terwijl slechts 9% van de 55-plussers van plan is meer te gaan consumeren. 
Wat podcasts betreft, zal 23% van de 18-24-jarigen en van de 25-34-jarigen hun gebruik waarschijnlijk uitbreiden. Ook hier is het groeipotentieel het geringst bij de 55-plussers. Toch stelt YouGov een duidelijke toename van de populariteit van podcasts vast: 20% van de respondenten zei vorig jaar naar podcasts te hebben geluisterd of van plan te zijn dat dit jaar te doen. Podcasts zijn ook het enige mediatype waarvoor de consumptieverwachtingen hoger liggen dan vorig jaar.

De studie is hier beschikbaar.

Archief / INTELLIGENCE