Fr

MEDIA

De BEI kent DPG Media lening toe van 100 miljoen

Donderdag 27 Januari 2022

De BEI kent DPG Media lening toe van 100 miljoen

De Europese Investeringsbank (EIB) heeft met DPG Media Group een kredietovereenkomst gesloten voor een bedrag van 100 miljoen euro. Dat meldt de mediagroep. De lening kadert in een digitaal investeringsproject van 244 miljoen euro. Enerzijds zal met deze financiering de digitale vertaling van bestaande merken en media versneld worden, anderzijds zal het geld aangewend worden om nieuwe, veilige en kwaliteitsvolle digitale netwerken te creëren voor adverteerders en consumenten. 
 
Via de voorgenomen innovaties moeten de platformen van DPG Media in staat zijn om op een hoogkwalitatieve manier lokale content te verspreiden en nieuwe technologieën als kunstmatige intelligentie te integreren. Christian Van Thillo, executive chairman DPG Media Group: “Als mediaspeler in België en Nederland zetten wij dagelijks in op kwalitatieve, betrouwbare en lokale content. Maar wij willen onze consumenten tevens de beste gebruikservaring geven op al onze digitale platformen. Daarom is het noodzakelijk dat we extra investeren in al deze platformen, zowel in de nieuwsplatformen als AD.nl en HLN.be als de videoplatformen VTM GO en Streamz.”
 
Daarnaast is het de ambitie dat deze nieuwe ontwikkelingen bijdragen aan een transparantere en veiligere advertentiemarkt. Ter herinnering, DPG Media kondigde vorig najaar aan dat het volop inzet op de bouw van zijn eigen reclame-ecosysteem buiten het open web. “We bouwen elke dag aan ons eigen trusted web dat voor adverteerders een veilig, kwalitatief alternatief is voor het open web dat technologisch gedomineerd wordt door onder meer Google en waar fake news steeds vaker een kwalijke rol speelt”, aldus de chairman.
 
Pijlers in dit plan zijn het bereik en de data gegenereerd door de groepsmerken, aangevuld met de tools aangeboden door de verdere uitbouw het eerder aangekondigde DataLab dat adverteerders van allerlei formaten en horizonten in staat moet stellen makkelijker en zo optimaal mogelijk campagnes aan te kopen in een betrouwbare omgeving die bovendien past bij het merk.

Archief / MEDIA