Fr

BRANDS

Carrefour koopt een terrein in The Sandbox

Dinsdag 1 Februari 2022

Carrefour koopt een terrein in The Sandbox

“We hebben net de sleutels opgehaald, het is officieel: Carrefour is de trotse eigenaar van een prachtig stuk land in de metaverse!” Zo kondigde Elodie Perthuisot die aan het hoofd staat van de e-commerce en digitale transformatie van de groep, aan dat de Franse retailer zijn intrede deed op het platform The Sandbox, en meer bepaald in diens virtuele wereld Alpha.
 
Om wat te doen? Dat weten we nog niet. “Er is nog niets beslist, maar we hebben veel projecten” aldus Perthuisot bij onze collega's van LSA. Die gaan van NFT tot events in de virtuele werelden tot online animaties. Eén ding is zeker: “We gaan geen copy paste maken van de fysieke winkel. Het is niet de bedoeling om hier aan e-commerce te doen”, zegt ze nog.
 
Op de vraag waarom Carrefour koos voor The Sandbox en niet voor Meta, waarmee Carrefour onlangs een strategisch partnerschap aankondigde, antwoordde de manager dat haar groep geen exclusieve overeenkomst had ondertekend en dat er ook gesprekken gaande waren met de teams van Zuckerberg.
 
Ter herinnering, Carrefour waagde zich al in de virtuele wereld, met name in Fortnite, waar de winkel vorig jaar in samenwerking met Publicis Groupe een ruimte ontwikkelde waar avatars werden uitgenodigd om gezonde voedselcombinaties te maken (fruit, groenten, enz.) om “levenspunten” te verdienen en “battles” te winnen.

Archief / BRANDS