Fr

BRANDS

Mars wil van M&M's een inclusiever merk maken

Maandag 31 Januari 2022

Mars wil van M&M's een inclusiever merk maken

In samenwerking met het bureau Jones Knowles Ritchie onthult Mars Inc een herlancering van M&M's, om het merk inclusiever te maken en om zijn engagement te benadrukken voor de creatie van een wereld waar “iedereen zich thuis voelt”. Dat doet het merk door in te zetten op fun, om aldus de verbondenheid te stimuleren.
 
De ingreep omvat een herziening van de persoonlijkheid en het uiterlijk van de iconische merkpersonages die voortaan minder duidelijke genderkenmerken zullen hebben. Ook de algemene visuals werden onder handen genomen en voorzien van een breder kleurenpalet. De ampersand staat nu symbool voor eenheid en de wens om "mensen samen te brengen" en er is een nieuw lettertype geïntroduceerd: “All together”.
 
Het merk zegt ook dat het deze nieuwe aanpak wil afstemmen op zijn CSR-engagement, door te zorgen voor genderevenwicht in zijn managementteams, het uitvoeren van een jaarlijkse onafhankelijke audit van de diversiteit van zijn reclame en door zijn rol als ondervoorzitter van de Unstereotype Alliance ter harte te nemen.

Archief / BRANDS