Fr


Close

MEDIA

De CEO van YouTube zet in op e-commerce

Woensdag 26 Januari 2022

De CEO van YouTube zet in op e-commerce

“We investeren om van YouTube de volgende generatie handelsplatformen te maken”, aldus CEO Susan Wojcicki in een blogpost waarin ze haar (vele) prioriteiten voor 2022 op een rijtje zet.
 
Ze legt uit dat YouTube een proefprogramma voor ‘tagging’ door de creators lanceert. Dat moet het mogelijk maken de producten in hun video's te kopen. Shopping zal ook beschikbaar zijn voor meer creators en merken, via partnerschappen met platformen zoals Shopify, om de beleving van de gebruikers naar verluidt interactiever en leuker te maken.
 
De CEO herinnerde er ook aan dat YouTube momenteel verschillende manieren test om een shopfunctie te integreren in ‘Shorts’, de door TikTok geïnspireerde korte video's die naar verluidt 5 biljoen views hebben. Deze zullen naar verwachting worden uitgebreid met nieuwe opties voor makers om branded content te publiceren via BrandConnect, een programma dat is ontworpen om hen in contact te brengen met bedrijven.
 
Net als velen omschreef Susan Wojcicki het Web3 als inspiratiebron voor verdere innovatie op YouTube: “Het afgelopen jaar heeft in de wereld van cryptocurrencies, NFT's en gedecentraliseerde autonome organisaties (DAO's) een voorheen ondenkbare kans aan het licht gebracht om de band tussen creators en hun fans te versterken. We zijn altijd op zoek naar manieren om het ecosysteem van YouTube uit te breiden, zodat creators kunnen profiteren van opkomende technologieën, waaronder NFT's”, aldus de YouTube CEO.

Archief / MEDIA