Fr

BRANDS

Walmart lanceert een live shopping actie op Twitter (by Focalys)

Woensdag 19 Januari 2022

Walmart lanceert een live shopping actie op Twitter (by Focalys)

In de Verenigde Staten liet Walmart zich opmerken door als eerste merk live shopping op Twitter aan te bieden. Eind november hield het merk een ‘Cyber Deals Sunday’ sessie op het sociale netwerk, waarbij e-commerce en online conversatie werden vermengd. Deze verkoopstechniek wordt steeds meer gebruikt wereldwijd. 

De live shoppingsessie op Twitter werd gepresenteerd door zanger Jason Derulo. Die presenteerde tijdens een 30' durende show interessante aanbiedingen uit de categorieën elektronica, huis, kleding en decoratie. Gebruikers konden de producten, die live gepresenteerd werden, kopen en deelnemen aan het gesprek rond het evenement door tweets te posten. De live-uitzending was ook te volgen op andere Walmart-platformen waaronder Walmart.com/live, maar ook op zijn Facebook-, Instagram-, TikTok- en YouTube-pagina’s. Het event werd aangekondigd op alle sociale mediakanalen van het merk in de VS.

In 2021 organiseerde Walmart vijftien live teleshopping events, wat de doeltreffendheid van deze vorm van teleshopping bewijst. Het eerste live evenement vond bijna een jaar geleden plaats op TikTok. Dat was een succes. De retailer noteerde zeven keer meer views dan verwacht en verhoogde zijn aantal volgers op de app met 25%. Door deze keer Twitter te gebruiken, zette de retailer een volgende stap in de strategie. Het integreerde namelijk de commentaren van de fans in de hele ervaring. 

Archief / BRANDS