Fr

BRANDS

Dove trekt ten strijde tegen body shaming

Woensdag 19 Januari 2022

Dove trekt ten strijde tegen body shaming

Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Dove blijkt dat meer dan de helft van de Belgische vrouwen al eens te maken kreeg  met body shaming, ofwel ongevraagde kritiek op haar lichaam.

Het merk van Unilever vindt dat dit moet stoppen en lanceert daartoe de nationale campagne ‘Dove Body Love’, in samenwerking met influencers die op de sociale media geregeld te maken krijgen met body shaming. De belangrijkste boodschap: elk lichaam is mooi en mag gevierd worden.

Het doel van de campagne is, naast komaf maken met body shaming, dat laatste te vervangen door body love. Dat houdt in dat je trots mag zijn op je eigen lichaam, hoe dat ook gevormd is.

Tegelijkertijd introduceert Dove de Body Love-lijn, een gamma huidverzorgingsproducten dat als slogan heeft om lief te zijn voor je lichaam. De Body Love zegel werd ook aangebracht op de verpakking van bestaande producten van Dove. Aldus wil Dove vrouwen eraan herinneren dat er elke dag tijd zou moeten zijn voor selfcare. 

Archief / BRANDS