Fr


Close

AGENCIES

Space wordt het lead media agency van D'Ieteren

Maandag 10 Januari 2022

Space wordt het lead media agency van D'Ieteren

In het kader van de implementatie van een hybride ecosysteem structureert D'Ieteren zijn media-organisatie rond twee pijlers, meer bepaald het internaliseren van sleutelfuncties in de digitale planning en de versterking van zijn partnership met Space.

D’Ieteren kondigt allereerst de creatie aan van vier nieuwe functies binnen het Media & CRM team van Kristine Verhelst, onder leiding van Simon De Pauw, hoofd van het Digital Media team. D’Ieteren verwelkomt meer bepaald twee digital media planners, Chloé Piérard (ex-Estée Lauder, Publicis, GroupM) en Tina Bogaert (ex-PHD, Space), een social media expert, Olivier Ponteville (ex-BeConnect), en een display/video expert. "We wilden een flexibele teamstructuur met een hoog expertiseniveau op poten zetten, waardoor we onze capaciteit kunnen verhogen om onze digitale campagnes in real time uit te rollen en te optimaliseren, in nauwe samenwerking met Space", aldus Simon De Pauw.

De adverteerder breidt dus tezelfdertijd zijn samenwerking met Space uit. Tot nu toe was het bureau verantwoordelijk voor de media buying, maar vanaf nu zal het zich ook bezighouden met de strategische planning. Die werd voorheen verzorgd door zijn medeaandeelhouder Mediacom. Deze beslissing viel na een onderhandelingsprocedure zonder competitie bij de twee bureaus. 

"We hebben gekozen voor continuïteit in onze samenwerking met Space, terwijl we tegelijkertijd onze standaarden en de toewijding van het team hebben verhoogd”, zegt Kristine Verhelst, head of media & CRM bij D'Ieteren. "We zijn ervan overtuigd dat we samen onze doelstellingen van operationele uitmuntendheid en optimalisering van onze media-investeringen voor al onze merken kunnen bereiken.”

"De evolutie van onze markt vereist dat we onze teams aanpassen aan de digitale uitdagingen die centraal staan in de relatie tussen onze product- en dienstenmerken en onze klanten", voegt José Fernandez, CMO van D'Ieteren, eraan toe. "De gedeeltelijke in-house strategie die wij volgen, is erop gericht te voldoen aan onze toekomstige behoeften en aan de veranderingen in het consumentengedrag."

"De uitdagingen van D'Ieteren in het huidige mobiliteitsvraagstuk zijn boeiend en het hybride model dat zal worden geïmplementeerd, impliceert een zeer sterke vorm van samenwerking, transparantie en partnership tussen de adverteerder en zijn bureau. We zijn heel trots dat we samen met het interne team de toekomstige mediastrategie van D'Ieteren mogen vormgeven", besluit François Chaudoir, CEO van Space.

Archief / AGENCIES