Fr

CREATIONS

Untitled Workers Club altijd zonnig voor Cofidis

Dinsdag 4 Januari 2022

Untitled Workers Club altijd zonnig voor Cofidis

Op basis van ‘Ahead in your own way’, het communicatieplatform dat Untitled Workers Club twee jaar geleden in het leven riep ter versterking van het merkimago van Cofidis, lanceert heet bureau een nieuwe digitale en televisiecampagne die meer duidelijkheid moet scheppen ovr consumptiekredieten. Uit een enquête die Cofidis onlangs liet uitvoeren blijkt dat er nog altijd veel onwetendheid heerst over consumentenkredieten. 32% van de ondervraagde Belgen zegt dat ze graag meer duidelijkheid wensen.

“Juist daar zet Cofidis in de volgende spot op in”, aldus Greet Vandenberghe, head of communication & branding bij Cofidis. “Niet alleen tonen we de meest voorkomende situaties waarvoor mensen een consumentenkrediet aangaan. Bovendien laten we de kijker ook weten dat we makkelijk te bereiken zijn voor meer informatie (dichtbij). We oprecht geïnteresseerd zijn in hun verhaal (oprecht). En dat we dit op een gebruiksvriendelijke manier doen (eenvoudig).”

Creatief was een van de grootste uitdagingen voor de nieuwe campagne was om de herkenbare kenmerken van de vorige spots terug te verwerken en toch voldoende vernieuwend te zijn. “De rode draad met de vorige waves is een herkenbaar — maar nieuw — lied, de zon die alle scènes met elkaar verbindt, diverse hoofdrolspelers en de visuele sfeer van de spot”, zegt Christophe Ghewy (creative director, Untitled Workers Club) “We gaan een stap verder. In de vorige spots springen we met een flitsende montage van de ene situatie naar de andere. Nu laten we zien wat financiële gemoedsrust met een persoon doet. Nu zijn alle spots in één take gefilmd. Dit zorgt voor meer intimiteit, emotie en rust. Ook in een reclameblok. Online hebben we gekozen voor een specifieke creatie en shoot. Hier was eenheid en herkenbaarheid tussen TV en online belangrijk, maar online heeft zijn eigen karakteristieken natuurlijk.”

De spots werden geregisseerd door Dr. Bowman (Lovo) en de soundtrack was het werk van Sonhouse.

Archief / CREATIONS