Fr

MEDIA

Nieuw akkoord tussen Proximus-DPG Media versterkt visie van VIA

Maandag 27 December 2021

Nieuw akkoord tussen Proximus-DPG Media versterkt visie van VIA

Enkele dagen geleden kondigden Proximus en DPG Media een strategisch partnerschap aan met als doel het bestaande ecosysteem voor connected video te herzien via de introductie van nieuwe reclamemodellen, waarin targeting en data driven marketing centraal zullen staan.

Wilfried Celis, director audiovisual strategy & partnerships en VIA-voorzitter: “Dit partnerschap gaat verder dan addressable om er op lange termijn voor te zorgen dat elke campagne rechtstreeks door DPG Media zal worden aangestuurd via een adserver-to-adserver-verbinding. Die zou in de loop van 2022 operationeel moeten zijn.”

De overeenkomst, die in het algemeen aansluit bij de eerder dit jaar door VIA geformuleerde visienota voor een nieuw video-ecosysteem, heeft ook tot doel het juiste evenwicht te vinden tussen de verwachtingen van de B2B- en de B2C-markt. In een voortdurende inspanning om het kijkcomfort voor de consument te verbeteren, zal Proximus zijn ‘TV Replay - 7 days’ dienst geleidelijk gratis uitrollen voor al zijn klanten. De content van de VTM-kanalen zal binnenkort als eerste tot een week na de live-uitzending kunnen worden bekeken, zowel via de decoder als in de app en online. Deze content zal vergezeld worden door een nieuw digitaal unskippable reclameblok van 60’’ net voor de replay.

Bovendien zal VTM GO vanaf het voorjaar van 2022 beschikbaar zijn op de nieuwste generatie Proximus-decoders (V7). Hierdoor zullen Proximus-klanten content van het AVOD-platform rechtstreeks op hun TV-toestel kunnen bekijken.

“Na het akkoord met Telenet is dit partnerschap met Proximus een nieuwe belangrijke stap in de opbouw van een nieuw video-ecosysteem. Een verbeterd kijkcomfort in combinatie met toekomstbestendige digitale reclamemodellen vormen de basis van dit krachtige partnerschap dat zuurstof zal geven aan het lokale media-aanbod”, besluit Wilfried Celis.

Archief / MEDIA