Fr

CREATIONS

Air creëert haar versie van een Delacroix in het Louvre voor Qualcomm

Vrijdag 24 December 2021

Air creëert haar versie van een Delacroix in het Louvre voor Qualcomm

Na een briefing van Qualcomm, specialist in draadloze technologieën en klant van McCann, en zijn mediabureau in Frankrijk, Neo Media, ontwikkelde Air een gigantische affiche van 1135 m² die nog indrukwekkender is omdat ze recht tegenover het Louvre hangt. 

De affiche is nog zichtbaar tot het einde van het jaar en werd gepromoot via branded content in Le Monde van 16 december en via een SoMe luik. 

Doelstelling: herinneren dat Qualcomm werkt aan een betere technologische toekomst. "Wij wilden de paradox van Qualcomm oplossen. Hoewel het aan de basis ligt van de meeste technologieën die het dagelijkse leven van consumenten vereenvoudigen, blijft het merk voor die consumenten onbekend", legt Karel De Mulder, creative director bij Air, uit.

Air legt uit dat het zich focuste op de diepere bestaansreden van Qualcomm: oplossingen van de toekomst creëren die de wereld en het leven vandaag al beter maken. "In het historisch en artistiek erfgoed van het Louvre vonden we 'De vrijheid leidt het volk', het revolutionaire meesterwerk van Eugène Delacroix uit 1830. Dat was onze inspiratiebron voor de campagne", vervolgt Karel De Mulder. "We kozen ervoor om er een moderne versie van te maken, maar vanuit een nieuwe invalshoek, namelijk de achterkant van het tafereel. Op die manier konden we de digitale revolutie die Qualcomm leidt symboliseren, net als de positie van het merk als leider die de wereld voortstuwt. Tegelijk konden we Qualcomm zichtbaarheid bieden, iets wat het door de aard van de technologieën die het ontwikkelt niet vaak krijgt."

Om een eigentijdse visie van het werk van Delacroix te verkrijgen, deed het bureau een beroep op de fotografe Elina Kechicheva. Het was vooral haar benadering van het licht en haar gevoel voor enscenering die de aandacht van het creatieve team van Air trokken.

Archief / CREATIONS