Fr


Close

MEDIA

Roularta versterkt Nederlandse aanwezigheid met overname New Skool Media

Woensdag 22 December 2021

Roularta versterkt Nederlandse aanwezigheid met overname New Skool Media

Omdat Roularta Media Group zijn positie bij onze Noorderburen als strategisch beschouwt, kondigt de groep uit Roeselare de overname aan van alle titels van News School Media. Daarmee wordt het de tweede grootste uitgever van Nederland, waar het Plus Magazine en Landleven uitgeeft.

New School Media ging zeven jaar geleden van start, na de overname van een twintigtal titels van Sanoma. Vandaag heeft hij 21 merken in portefeuille, waaronder paradepaardje Elsevier Weekblad, maar ook diverse special intrest-titels zoals BeleggersBelangen, Delicious en het reismagazine Columbus Travel, om er maar een paar te noemen.

De overeenkomst met betrekking tot de overdracht van de aandelen van NSM werd op 21 december ondertekend, onder voorbehoud van goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), goedkeurend advies van de Centrale Ondernemingsraad en akkoord van de directie met de Redactieraad van EW (voordien Elsevier).

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Met deze transactie werkt RMG verder aan zijn internationale expansie en groeit het merkenportfolio met sterke multimediamerken en een loyale abonneecommunity. De verschillende merken van New Skool Media hebben in totaal 260.000 abonnees. De b2c-inkomsten vertegenwoordigen 85 à 90% van de totale inkomsten. Het businessmodel van RMG blijft dus verschuiven van b2b- naar b2c-inkomsten.”

Archief / MEDIA