Fr

AGENCIES

S1 sluit een alliantie met My Telescope

Dinsdag 21 December 2021

S1 kondigt een strategisch partnership aan met My Telescope, een bedrijf dat gespecialiseerd is in ‘Share of Search Analytics’. Dat is een tool die merken inzicht biedt in hoe vaak en waarom hun merknaam in een zoekmachine wordt ingegeven. En meer bepaald een tool die het mogelijk maakt om de effectiviteit van marketingcampagnes niet meer alleen te meten aan de hand van het budget dat adverteerders eraan besteden of hoeveel producten ze verkopen, maar ook aan de hand van hoeveel mensen online naar de bedrijfs- of merknaam of het product zoeken, en op welke manier die zoekopdracht gebeurt.

Google is de belangrijkste bron van zoekdata voor online marketeers in België. My Telescope vult dit aan met de zoekopdrachten van YouTube, Bing, Amazon (USA), eBay, Instagram en Twitter. Zo krijg je een volledig beeld van online zoekgedrag, en een dat, in tegenstelling tot Google Trends, niet op een steekproef berust. Aldus krijgen adverteerders volgens S1 dus een nauwkeuriger beeld hierover.

My Telescope werkt met een beperkt aantal strategische partnerbureaus. Het Antwerpse digitale mediabureau S1 heeft de exclusiviteit voor de Benelux en Duitsland.

Archief / AGENCIES