Fr

MEDIA

​Play4 rondt met marktaandeel kaap van 20%

Dinsdag 21 December 2021

​Play4 rondt met marktaandeel kaap van 20%

In de aanloop naar de feestdagen kondigt SBS Belgium aan dat het in 2021 met zijn GoPlayfamilie het beoogde marktaandeel van 20,1% haalde; daarmee verbetert het licht zijn prestatie van vorig jaar (toen het net onder de 20%).

Dat is onder andere te danken aan het bijzonder sterke voorjaar – naar eigen zeggen het sterkste ooit – met programma’s als Big Brother, De Mol, Blind Gekocht en De Container Cup, naast o.a. nieuwkomer de Bachelorette en Don’t Worry Be Happy.

CEO Jeroen Bronselaer: “Deze sterke cijfers bevestigen dat de weg die we zijn ingeslagen met onze Play-familie én de uitbreiding daarvan, de goede weg is. Mensen hebben in 2021 nog meer hun weg gevonden in een drukbezette televisie- en streamingmarkt, naar zowel onze vaste waarden als naar fascinerende nieuwkomers. Meer dan ooit kijkt de Vlaming op verschillende momenten en op verschillende platformen en dankzij de komst van ons online platform GoPlay, Play7 en Play Sports Open bereiken we deze mensen ook effectief. Ook de advertentiemarkt bereiken we vandaag meer en vlotter dankzij het succes van onze programma’s en ook dankzij de oprichting van onze nieuwe regie Ads & Data. In 2022 zullen we blijven inspelen op het bereiken van onze kijkers en fans, op alle mogelijke manieren.”

Archief / MEDIA