Fr

CREATIONS

Publicis Groupe liegt niet voor Greenpeace

Maandag 20 December 2021

Publicis Groupe liegt niet voor Greenpeace

De vleesindustrie is een machtige en invloedrijke sector. Decennialang heeft hij de wereldwijde opinie gemanipuleerd met leugens en misleidende reclame. Maar nu de opwarming van de aarde elke dag een acuter probleem wordt, kunnen we niet langer ontkennen dat vlees een van de grootste oorzaken van klimaatverandering en vervuiling is.
 
Om mensen hiervan bewust te maken heeft Publicis Groupe ‘#MeatTheLies’ ontwikkeld, een nieuwe print-, SoMe- en online-campagne voor Greenpeace International, waarin veedieren met lange Pinokkio-neuzen worden afgebeeld, vergezeld van valse waarheden die stevig in het hoofd van de mensen zijn verankerd: "Je moet vlees eten om eiwitten binnen te krijgen" of "Vlees is duurzaam"...
 
Met ‘#MeatTheLies’ wil Greenpeace het bewustzijn vergroten en overheden, retailers, media en de creatieve industrie oproepen om reclame voor vlees drastisch te beperken.

Archief / CREATIONS