Fr

CREATIONS

mortierbrigade en Brussel Mobiliteit kloppen opnieuw aan bij Baudouin

Zaterdag 18 December 2021

mortierbrigade en Brussel Mobiliteit kloppen opnieuw aan bij Baudouin

Na het succes van de eerste campagne klopten mortierbrigade en Brussel Mobiliteit opnieuw aan bij Baudouin voor het maken van een sterke spot. Die moet in de aanloop naar de eindejaarsfeesten de 18-30-jarigen bewustmaken van de risico’s van rijden onder invloed.

Deze keer vinden we Baudouin, de koning van de weddenschappen, terug in zijn tweede verblijf. In een online spot van 90 seconden, vertelt hij over zijn liefde voor de eindejaarsfeesten. De slechte weersomstandigheden en talloze drinkpartijen vergroten de kans op verkeersongelukken aanzienlijk. Natuurlijk is hij dus in zijn nopjes...

De campagne zet jongeren aan om hem geen cadeaus te geven door te focussen op concrete oplossingen om niet onder invloed achter het stuur te kruipen, zoals ter plaatse blijven slapen, een taxi nemen of naar huis gaan met met openbaar vervoer.

Er staan ook vijf Youtube pre-rolls op het programma Die spelen in op het gedrag van internetgebruikers: wanneer iemand de eerste pre-roll skipt, krijgt hij een andere pre-roll te zien waarin Baudouin zich druk maakt omdat iemand het gewaagd heeft om niet te luisteren! Hoe meer er geskipt wordt, hoe bozer Baudouin wordt.

Via een Whatsapp actie worden jongeren die zich willen uitleven tijdens de eindejaarsfeesten ook uitgenodigd om Baudouin toe te voegen op de app. Heel de maand december stuurt hij video’s, gifs en berichten om je er met humor aan te herinneren dat je niet mag rijden onder invloed.

Tot slot stond er een samenwerking met de start-up Fline op het programma. Samen met het bureau en de adverteerder ontwikkelde die een fotoautomaat waarin een alcoholtest is geïntegreerd. Deze werd geïnstalleerd in verschillende grote bars in Brussel. Om een foto in ontvangst te nemen, moet je eerst een alcoholtest afleggen. Aldus kon je weten of je positief bent of niet, hoe lang je nog moet wachten vooraleer je weer mag rijden in alle veiligheid en of je best een taxi bestelt.

Er werden ook affiches gehangen op de achterkant van de bussen en in tram- en metrostations. De campagne loopt nog tot 31 december.

Archief / CREATIONS