Fr

ASSOCIATIONS

De ACC, UBA en UMA publiceren de Diversity & Inclusion Guide

Donderdag 16 December 2021

De ACC, UBA en UMA publiceren de Diversity & Inclusion Guide

De ACC, UBA en de UMA kondigen de online publicatie aan van de ‘Diversity & Inclusion Guide’.

Die is gebaseerd op een wereldwijde ‘Diversity & Inclusion Census’, een onderzoek dat gevoerd werd in 27 landen en dat op poten is gezet door de World Federation of Advertisers, in samenwerking met Kantar. Er namen 580 Belgen uit de marcomwereld aan deel.

Het onderzoek brengt belangrijke uitdagingen aan het licht op het vlak van etniciteit, geaardheid, gezinssituatie, leeftijd, geslacht en handicap. De Belgische versie inspireert verder door een evaluatietool voor de campagnes van bureaus voor te stellen aan de bureaus en adverteerders. Die is gebaseerd op de Inclusiviteitsindex die besproken wordt in de D&I Census. In de gids worden twaalf stappen uit het creatieve proces overlopen: van merkpositionering tot en met resultatenanalyse van de campagne, met voor elk van de etappes de juiste vragen die gesteld moeten worden en een verhelderend voorbeeld. Er staat ook een zelftest van Allyens, het bureau gespecialiseerd in inclusieve marketing, op het programma. De gids is op aanvraag beschikbaar op de websites van de drie verenigingen.

Archief / ASSOCIATIONS