Fr

CREATIONS

Belga News Agency zet zijn beeldenbank in de kijker met Wimpuls

Zondag 12 December 2021

Belga News Agency zet zijn beeldenbank in de kijker met Wimpuls

Via een nationale campagne in kranten en op de krantenwebsites brengt Belga News Agency, dat vorig jaar nog zijn 100ste verjaardag vierde, een ode aan de kracht van het journalistieke beeld. Het persagentschap focust daarbij op BelgaImage, de grootste fotodatabank van het land.

Voor de creatieve verpakking van de boodschap deed Belga opnieuw een beroep op Wimpuls (het bureau van copy Wim Demyttenaere en AD Anja Forceville). Dat werkte een interactieve print- en onlinecampagne uit rond de vraag ‘Heb jij hier woorden voor?’. Met deze vraag nodigen verschillende over de krant verspreide advertenties de lezer uit om op een beeld te reageren en via de bijgaande QR-code of op de website te reageren. Bij de onderwerpen onder meer de waterellende in de Ardennen, de Ronde van Frankrijk, coronapas-protest, klimaatbetogingen en de Olympische spelen.

De campagne start op zaterdag 11 december en loopt online verder tot het eindejaar.

Archief / CREATIONS