Fr


Close

BRANDS

Contaynor wordt Andy met Minale Design Strategy

Dinsdag 7 December 2021

Contaynor wordt Andy met Minale Design Strategy

Contaynor, een start-up gespecialiseerd in de levering van dranken die onder meer Spadel onder zijn minderheidsaandeelhouders mag rekenen, besliste om na een diepgaande strategische oefening, gevoerd in samenwerking met Minale Design Strategy, en de ontwikkeling van een merkstrategie om zijn naam te veranderen. Die had immers een te industriële connotatie. Het bedrijf koos ervoor om een sterk merk te worden met als merknaam Andy en met een visuele identiteit die overeenkomt met zijn waarden en positionering. Die positionering is gebouwd rond een moderne versie van de melkboer van weleer. Inderdaad, diegene die de flessen aan de voordeur zette...

Het merk Andy pakt uit met een heel expressieve typografie die de menselijke kant in de verf zet, terwijl de kleur groen, die als kenmerken sterk en persoonlijk heeft, het engagement voor duurzaamheid vertolkt. Dat groen dient ook als achtergrond voor de mascotte Andy. Daarnaast zijn er stickers en illustraties die de USP en de spontane aspect van het merk tot uiting brengen.

Het merk en al zijn codes zijn specifiek voor een optimale digitale beleving ontworpen. De combinatie van al die elementen heeft een volledig redesign van de digitale platformen mogelijk gemaakt, om ze speelser, aantrekkelijker en meer ergonomisch te maken. De customer journey tot slot, van de ontdekking tot de bestelling, is volgens het design bureau gemakkelijk en intuïtief.

Archief / BRANDS