Fr

AWARDS

WARC Rankings 2021: de top Effective 100

Donderdag 2 December 2021

WARC Rankings 2021: de top Effective 100

De bekende WARC Rankings zijn opgesteld. Vandaag buigen we ons over de Top Effective 100. ‘I’m Drinking It For You’ (Colenso BBDO Auckland, Carat Auckland en Red Star Auckland) voor DB Export is de meest bekroonde campagne in 2021, voor ‘Can’t Touch This’ (Goodby Silverstein & Partners San Francisco) voor Cheetos en ‘Michelin Possible’ (Ogilvy Sydney) voor KFC.

Aan merkenzijde is het McDonald’s dat zich onderscheidt, voor KFC en Coca-Cola. Unilever is opnieuw de meest bekroonde adverteerder, voor opnieuw McDo en Coca-Cola.

In het klassement van creatieve bureaus staat FP7 McCann Dubai op de eerste plaats, gevolgd door Colenso BBDO Auckland en BMF Sydney. Ingage Istanbul is het meest bekroonde Digital/Specialist Agency, voor Affinity Sydney en Tribal Worldwide Bogota. Aan mediazijde mag Carat London zich op de borst kloppen met zijn eerste plaats. Plaats twee en drie zijn voor Mindshare Istanbul en Carat Auckland.
 
Het netwerk van het jaar tot slot is McCann, gevolgd door BBDO en Dentsu International. WPP is de meest bekroonde holding, voor Omnicom en Interpublic.

Archief / AWARDS