Fr

AWARDS

WARC Rankings 2021: de Media 100

Woensdag 1 December 2021

De beroemde WARC Rankings zijn opgesteld. Vandaag focussen we op de top Media 100. ‘Rabbi Bot’ van MediaCom Connections (met ACW Grey Tel Aviv en GO Digital Marketing Netanya) voor Always is de meest bekroonde campagne in 2021, voor ‘The Shape of History’ van UM Los Angeles voor Hulu en ‘Naming The Invisible By Digital Birth Registration’ van Ogilvy Islamabad voor Telenor.

Aan merkenzijde is het McDonald's dat het meest bekroond werd, voor Nike en Always. Unilever was opnieuw de meest bekroonde adverteerder, voor P&G en The Walt Disney Company.

Daarna volgt de rangschikking van de mediabureaus, met een hold-up van GroupM. Mindshare Shanghai staat op de eerste plaats, Mindshare Ho Chi Minh City op de derde en daartussen prijkt MediaCom Connections Tel Aviv. Logischerwijs is Mindshare het meest bekroonde netwerk, vóór MediaCom en IPG Mediabrands. Aan de holdingkant ziet de top drie er als volgt uit: WPP, gevolgd door Omnicom en IPG.

Archief / AWARDS