Fr

AWARDS

WARC Rankings 2021: Wunderman Thompson en Telenet in de Creative Top 100

Dinsdag 30 November 2021

WARC Rankings 2021: Wunderman Thompson en Telenet in de Creative Top 100

De prestigieuze WARC Rankings zijn opgesteld, met onder meer de top 100 van meest bekroonde campagnes wereldwijd in 2021. Slechts één Belgisch bureau prijkt in de ranking: Wunderman Thompson met de 'Comdom'-campagne voor Telenet, op plaats 85.
In de top drie vinden we, niet verrassend, 'Moldy Whopper' (INGO Stockholm, David Miami en Publicis Bucarest) voor Burger King, vóór 'Stevenage Challenge', ook door David (Miami en Madrid) voor dezelfde adverteerder, en 'The E.V.A. Initiative' door Forsman & Bodenfors voor Volvo.
Ook weinig verrassend, de eerste plaats van Burger King als meest creatieve merk te wereld. Daarna volgen Ikea, dat vier plaatsen is gestegen ten opzichte van 2020, en Diesel dat negen plaatsen beter doet dan vorig jaar. Bij de adverteerders ziet de top drie er als volgt uit: Restaurant Brands International (het moederbedrijf van BK), AB InBev en opnieuw Ikea.

In de rangschikking van bureaus staat David Miami op de eerste plaats. Het wint 23 plaatsen ten opzichte van vorig jaar. Plaats twee en drie zijn voor Impact BBDO Dubai en Publicis Milan. Ogilvy is het meest bekroonde netwerk, op ruime afstand gevolgd door BBDO en DDB. Wat de holdings betreft, kwam WPP als winnaar uit de bus, voor de voormalige nummer één Omnicom Group en IPG Group.

Tot slot, de Verenigde Staten staan op kop in de ranking van meest bekroonde landen wat betreft de creatieve prijzen, voor het Verenigd Koninkrijk en Brazilië.

Tot morgen voor de Media ranking, zelfde tijd, zelfde plaats.

Archief / AWARDS