Fr

BRANDS

Heinz toont de kwaliteit van zijn tomaten met plantbare etiketten (Focalys)

Woensdag 24 November 2021

Heinz toont de kwaliteit van zijn tomaten met plantbare etiketten (Focalys)

Heinz heeft in Brazilië de actie ‘Tomato First’ gelanceerd in september. Het betrof speciale etiketten die klanten konden planten om aldus zelf tomaten te kweken. Of hoe de consument t transformeren tot landbouwer.

Heinz verkocht in de supermarkten in Pao De Acuzar in Sao Paulo 300 flessen in een beperkte oplage waarbij de etiketten zaadjes bevatten. Consumenten konden ze planten om vervolgens tomatenplanten te zien groeien. Elke fles bevatte ook een folder waarin de verschillende stappen werden beschreven die nodig zijn om de groenten te telen volgens de strikte normen van het merk en om dus dezelfde lekkere smaak te krijgen. De folder bevatte ook andere informatie, meer bepaald over het Heinz-productieproces zoals het transport, de verwerking van de tomaten direct na de oogst of de juiste bereiding. Deelnemers die hun oogst delen op de sociale media van Heinz Brazilië, ontvangen kortingsbonnen die geldig zijn in een paar geselecteerde restaurants.

Terwijl het voor de consument steeds moeilijker wordt om voor de samenstelling van industriële producten te onderscheiden wat echt en wat fake is, valt het initiatief van Heinz op het juiste moment. Dankzij de actie kan het merk de mensen eraan herinneren dat het geen kunstmatige smaak- of kleurstoffen gebruikt. Bovendien past het perfect in de huidige trend van DIY (koken, tuinieren...). Tot slot creëert het buzz door mensen over Heinz te laten praten op de sociale media en in de mainstream media.

Archief / BRANDS