Fr

BRANDS

Nike creëert metaverse op Roblox

Dinsdag 23 November 2021

Nike creëert metaverse op Roblox

Je kunt lachen met de plannen van Mark Zuckerberg en zijn voorliefde voor virtuele werelden, marketeers nemen de nieuwe kansen om er hun merken te positioneren en engagement met hun consumenten te genereren in elk geval ernstig. Een mooi voorbeeld is de creatie van Nikeland, een project van Nike met en in het universum van Roblox.
 
In die metaverse waar de gebouwen geïnspireerd werden door het HQ van Nike in de echte wereld, vind je arena’s waar de Roblox-community kan testen hoe bekwaam ze is in minigames en er ook kan bedenken aan de hand van een interactieve toolkit. Gebruikers kunnen ook een showroom bezoeken waar ze Nike-spullen kunnen kopen voor hun avatar en waar het merk echte producten kan voorstellen.
 
Nike legt uit dat het project nog zal evolueren; het bedrijf zou Nikeland graag gebruiken om ‘in-game’ versies van wereldwijde sportevents te hosten (zoals een voetbaltornooi tijdens de Wereldbeker Voetbal in Qatar volgend jaar). In afwachting zal het project Nike in staat stellen nieuwe klanten en atleten te bereiken, interactie met hen te creëren in de virtuele wereld, enzovoort. Nikeland is volledig gratis en dus voor iedereen toegankelijk, een doelstelling die het merk dierbaar is.

Archief / BRANDS