Fr

CREATIONS

Chipotle update zijn cultspot

Donderdag 18 November 2021

Chipotle update zijn cultspot

In 2012 verwierf de Amerikaanse fastfoodketen Chipotle een cultstatus met ‘Back to Start’, een meermaals bekroonde spot (o.a. Grand Prix Film en Grand Prix Branded Content in Cannes) die de aandacht vestigde op lokale boerderijen die aan duurzame landbouw en veeteelt doen. Tien jaar later is de adverteerder terug met een nieuwe animatiefilm, gebaseerd op hetzelfde model. In ‘The Future Begins’ gaat het over de moeilijkheden waarmee de jonge generatie Amerikaanse boeren wordt geconfronteerd.
 
Aan bureauzijde heeft Observatory het overgenomen van Creative Artists, maar voor de rest is er niets aan de succesformule veranderd. De spot wordt ook deze keer aangeboden in lange vorm (2'45"), alweer in een regie van Nexus dat zijn animatietechniek ondrtussen nog verfijnde, met dezelfde soundtrack (Coldplay's ‘Fix You’), maar dan gebracht door Kacey Musgraves. De boodschap van Chipotle heeft niets van zijn scherpte verloren, ook zonder verrassingseffect.

Archief / CREATIONS