Fr

INTELLIGENCE

Reclamefolders blijven populair

Dinsdag 9 November 2021

Volgens de jaarlijkse Door-to-Door Impact Survey die Profacts op vraag van BD myShopi in mei dit jaar voerde bij een duizendtal Belgen, leest of doorbladert negen op tien Belgen reclamefolders; een folder bereikt aldus gemiddeld 4.5 miljoen Belgische brievenbussen en per huishouden lezen gemiddeld twee personen een folder. Slechts 15% van de Belgen heeft een anti-reclamesticker, terwijl 29% een online adblocker gebruikt. 61% van de Belgen leest ook digitale folders; hiervan geeft 49% aan hierdoor bepaalde aankopen te overwegen. 86% van de Belgen die een boodschappenlijstje maken, baseert zich op een reclamefolder voor de opstelling ervan.
 
Los van het feit dat reclamefolders beschouwd worden als de minst storende vorm van reclame, blijkt uit het onderzoek dat vooral aanbiedingen de reden zijn waarom reclame en dan vooral folders een meerwaarde bieden voor de consument.
 
Gemiddeld spendeert de Belg per week maar liefst 18 minuten aan het lezen van folders.

Archief / INTELLIGENCE