Fr


Close

BRANDS

Burger King fideliseert klanten met NFT (Focalys)

Donderdag 4 November 2021

Burger King fideliseert klanten met NFT (Focalys)

In het kader van de lancering van zijn ‘Keep It Real’-menu's, die als bijzonderheid hebben dat ze geen artificiële ingrediënten bevatten en worden bedacht door beroemdheden – rapper Cornell Haynes Jr, zangeres Larissa Machado en acteur Chase Hudson – zette Burger King een innovatieve actie gebaseerd op NFT’s op poten. Elke artiest werd gekoppeld aan negen verschillende digitale visuals op de verpakking van de menu’s.

Na aankoop van hun ‘Keep It Real’-box kunnen klanten de QR-code op de verpakking scannen om de NFT te ontvangen. Zodra ze drie foto's van beroemdheden hebben verzameld, kunnen ze een vierde foto ontgrendelen die hen toegang geeft tot beloningen: een digitaal verzamelobject in 3D, een jaar lang gratis Whoppers, gesigneerde merchandise of zelfs een telefoontje met een van de campagne-ambassadeurs.

Het is de eerste keer dat een merk NFT's gebruikt om klanten aan zich te binden. Het initiatief is om twee redenen slim: het is gemakkelijk op te zetten en vereist weinig investeringen. Bovendien is het verslavend, aangezien consumenten in de verleiding worden gebracht om de menu's van hun favoriete ster te kopen om beloningen te verzamelen.

Archief / BRANDS