Fr

AWARDS

Clio Sports: de Grand Prix

Dinsdag 2 November 2021

Clio Sports: de Grand Prix

De Grand Clio op de Clio Sports 2021 zijn bekend. Het gaat om tien awards voor zes verschillende campagnes.

Te beginnen met ‘Courtside’ van FCB New York voor Michelob Ultra (AB InBev), dat ondanks de gezondheidscrisis en de verplichting om de wedstrijden achter gesloten deuren te spelen, NBA-fans in staat stelde om de matchen van hun favoriete team toch te volgen alsof ze er (bijna) zelf bij waren. ‘Courtside’ won de hoofdprijs in maar liefst vier competities (Event/Exhibit Design, Virtual/Augmented Reality, Digital/Mobile en Medium Innovation).

Het onvermijdelijke ‘Stevenage Challenge’ van David voor Burger King volgt met twee Grand Clio op de teller (Integrated Campaign en Partnerships, Sponsorships & Collaborations).
 
De vier laatste Grand gaan naar evenveel campagnes: ‘You Love Me’ van Translation voor Beats By Dre (61’’ to 5’), ‘Salla 2032’ van Africa voor House Of Lapland (PR), ‘Spirit Of Small Business’ van en voor Philadelphia 76ers (Social Good) en ‘NFL #ShowtimeCam’ van NFL Social Lab voor de National Football League (Other).
 
FCB NY en zijn klant Michelob Ultra zijn respectievelijk bekroond tot Agency en Advertiser of the Year en Tampa Bay Lightning wint de titel van Team of the Year.

Archief / AWARDS