Fr

MEDIA

Rossel presenteert Sudinfo en Sudmedia

Maandag 25 Oktober 2021

Rossel presenteert Sudinfo en Sudmedia

De groep Sudpresse verandert van identiteit en wordt Sudinfo, om aldus de digitale evolutie van zijn merken beter te begeleiden. Tegelijk met deze rebranding presenteert Rossel ook Groupe Sudmedia. Die omvat voortaan Sudinfo, Ciné Télé Revue, Vlan, 7Dimanche, alsook de provinciale radiostations Must-FM en Maximum.

De transformatie van Sudpresse naar Sudinfo is een heuse 360°-actie die gepaard gaat met een hervorming van alle media binnen de groep: nieuwe sites, een nieuwe vormgeving voor de kranten (van de hand van designer Grégory Leduc) en de nieuwe app Sudinfo die alle content van de vorige app centraliseert, maar ook al het lokale nieuws dat te vinden was op de vroegere apps van elke titel.

De rebranding werd in goede banen geleid door Minale Design Strategy. Dat omschrijft Sudinfo als een nieuwe merkgeneratie die aangepast werd om beter aan te sluiten op de digitale challenges en die zo geconfigureerd is dat ze de interfaces van alle groepsplatformen structureren.

De transformatie wordt ondersteund door een positioneringscampagne die verwezenlijkt werd in partnerschap met Strategie. Baseline: ‘A chaque instant au premier rang’.
“We willen de kracht van Sudinfo en de fantastische inplanting van onze lokale titels consolideren. Het is onze wens de toegang tot ons nieuws te vergemakkelijken en de presentatie van onze content te verduidelijken. Verder wilden we al onze merken, content en dragers opfrissen, om beter aan te sluiten bij de tijdsgeest”, aldus Vincent Brossel, marketing- en commercieel directeur van Sudinfo.

Archief / MEDIA