Fr

AGENCIES

Easyvest valt op met WeWantMore

Zondag 17 Oktober 2021

Easyvest valt op met WeWantMore

De start-up Easyvest, gespecialiseerd in online beleggen, heeft voor WeWantMore gekozen voor de creatie van een nieuwe merkidentiteit en een onderscheidend digitaal universum.

Het door het bureau ontwikkelde logo is de hoeksteen van de merkidentiteit. Geïnspireerd door de treden van een trap, symboliseert het de essentie van Easyvest: de mogelijkheid om je kapitaal regelmatig uit te breiden. Voor dit logo tekende WeWantMore de trappen in negatief. Hoe hoger de trap, hoe donkerder de kleur om aldus het gevoel van groei visueel te versterken. In tegenstelling tot de meeste fintech apps, die als merkkleuren blauw en paars hebben, koos WeWantMore voor een helder, levendig, bijna fluorescerend groen, dat de frisheid en energie van de digitale wereld symboliseert. Groen is ook een kleur die een gevoel van vertrouwen versterkt.

Wat de merkidentiteit betreft, voegde WeWantMore een analoge toets toe aan het digitale merk. De visuele stijl legt de nadruk op eenvoud, strakke lijnen en contrast.

Om het menselijke aspect van beleggen en het karakter van het merk te benadrukken, heeft illustratrice Irina Bogdan tekeningen die de toegankelijkheid en de openheid van geest van het merk illustreren. Easyvest wordt gesymboliseerd door een grote helpende hand die de belegger in alle veiligheid begeleidt in de wereld van beleggen en pensioenplanning.

Archief / AGENCIES