Fr


Close

BRANDS

VW huivert en sensibiliseert voor veiligheid (Focalys)

Woensdag 13 Oktober 2021

VW huivert en sensibiliseert voor veiligheid (Focalys)

In Australië hebben studies aangetoond dat 79% van de weggebruikers zich zorgen maakt achter het stuur. Volkswagen vertrok vanuit dit inzicht en koos ervoor om deze angsten in te zetten om aldus zijn nieuwe Tiguan model te presenteren. Resultaat: ‘Hello confidence’, een campagne die gebruikmaakt van codes uit horrorfilms. De campagne bestaat uit vier retro-affiches die in grote steden te zien waren en die alle elementen uit het filmgenre zoals het lettertype, de kleuren, de angstige gezichten, de donkere lichten, enz. hernemen.

In deze huiveringwekkende visuals is discreet het adres van de website helloconfidence.com.au geïntegreerd. Zodra een bezoeker de website bezocht, kon hij de geruststellende functies van de nieuwe Tiguan ontdekken, zoals het slimme assistentiesysteem IQ Drive. Verder stond er ook een griezelige film op het programma die online uitgezonden werd.

Automobilisten geruststellen door ze te verleiden met angstaanjagende filmposters, je moet het maar durven. De strategie is nochtans vernuftig, want ze was erop gericht om het publiek in eerste instantie te verrassen en nieuwsgierig te maken om het vervolgens een glimlach te ontlokken en het tot slot te leiden naar een geruststellend universum, meer bepaald het nieuwe model van het merk. Heel slim van Volkswagen!

Archief / BRANDS